17 Temmuz 2012 Salı

Doğru Zaman Çarpı Doğru Yer Eşittir Fırsatlar


Doğru zaman da doğru yerde...
Son zamanlarda en çok duyduğum söylemlerden birisi oldu. Gerek belli bir yere gelmiş insanlar, siyasetçiler; gerekse özel hayatı iyi giden bir takım arkadaşlar tarafından çok söylenir oldu etrafımda.
Her seferinde biraz daha oturup düşünmeye başladım; ne zaman nerelerde oluyorum, doğru zaman ve doğru yer kavramı neye göre değişiyor? Hayatımı az çok ele alırsak okul ekseni etrafında şekilleniyor. Bazen ne sosyal bir insanım diyorum (ki sosyallik kavramını da ele almak lazım aslında burada ama ayrıntılı bir konu, başka zaman inşallah) bazen hayattan soğuyorum... Bunun doğru yer doğru zaman ile ne alakası var diyebilirsiniz. Haklısınız. Belkide hep o hayattan soğuduğum zamanlarda kaçırdım fırsatları...
"Üzülme" der Mevlana ve devam eder "Kaybettiğin her şey başka bir suretle geri döner"... Bir süre sonra hayat felsefem halini almaya başladı bu da Mevlana'nın diğer tüm deyişleri gibi... Beklemeye başladım, kaçırdıklarım hatta kaybettiklerim geri gelsin diye... Hala bekliyoum...
Onlu ve yirmili yaşlarınızda siz de duymusunuzdur  "Daha yaşın kaç başın kaç, ne fırsatlar çıkar karşına". Evet, sinir bozucu bir laftır, insanı hayattan soğutur ve aslına bakarsanız insanın kısmeti bir kere kapanınca sonra kolay kolay da açılmaz.
Doğru zamanda doğru yerde... Ne çok hikaye vardır; bir kız vardır bir de erkek, hiç olmadık bir yerde, belki de hayatlarıında ilk defa o gün o dakika bulundukları bir noktada kaşılaşırlar ve sonra ömürlerinin geri kalanında hep birlikte olurlar... Ya da Afrika’nın bilmem ne ülkesinin bilmem ne köyünde doğarsınız, bir gün bir meydanda kalabalık arasından bir şekilde parlarsınız, sonra ABD'ye başkan olursunuz (Obama temelli değil, kurgusal oldu bu ama gerek bizim siyasi liderlerimiz gerekse dünyayı yöneten diğer liderler... Hepsi doğru zamanda doğru yerdeydiler...).
Aslına bakarsanız çok da düşünmeye gerek yok, "şuan bu yazıyı okumasaydım nerde olurdum ya da ne okuyor olurdum; o gün oraya gitseydim ne olurdu..." Demek ki olması gereken buymuş deyip biraz kaderci de olmak lazım. Yoksa hayat sürekli "doğru zaman ve doğru yer" arayıp küçük hesaplar yaparak geçmez. Arada daha büyük fırsatlarda kaçabilir... "Doğru zaman ve doğru yer" aslında biraz da kaderciliktir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder